Пичове, явно няма да мога да се оправя сам с перипетиите по ремонта на 147-цата... така че всякакви съвети са добре дошли.
Първо - знам, че няма смисъл да я поправям и ремонта ще излезе повече от нова, но има сантиментална стойност. А и ще ми е нещо като лекуване на нервите, да си имам една кола настрани да си чопля малко по малко и да си я доизкусурявам. Само дето косурите за момента са толкова огромни, че не мога да се справя...
Удара: Удара е на завой, в мен се вряза друга кола, в лявата ми част. Удара започва от предната гума(непострадала), после влиза във шофьорската врата(хлътнала с 5-10см навътре), после разрязва колоната между двете врати, след това в задна лява врата(хлътната 10-15 см навътре), след което смила задна лява гума и я откъсва с част от задния мост/амортисьор/носачи(мачкайки заден калник и броня). Опънати еърбегове на шофьорската седалка и лявата щора.
Развитието: Застрахователя си я плати щедро, очаквам и за моите увреждания да плати още по-щедро(но все още чакам). Сложих и аз някой лев, минах на бая по-висок клас кола. До последно не се отказвах от 147-цата заради сантиментални чувства. Сега ми се свиди да я дам за скрап. Идваха, гледаха, предлагаха кой по хилядарка, кой по хиляда и петстотин... не ми се дава. Няколко месеца мислех, мислех и реших да я ремонтирам. Дойде един тенекеджия, каза че нямало как да не стане, чак гаранция давал - пък ме е чувал какъв съм идиот и че ще го търся да връща парите с лихва, ако не стане. А пък и накъсях от към парите, ремонта не може да е бездънен към момента.
Проблемите към момента: Основно два. Първо - тенекеджията я иска да е на четири колела. Тръгнах да търся задни мостове и подпрях - моя изглежда е алуминиев(сменяхме го по едно време в миналото), защото не прилича на тези по моргите, те стоят по-големи и са железни. После погледнах тези на 156/GT - те изглеждат като моя, но пък моя е скъсан на две места и не знам дали са същите. Та първия въпрос към момента: пасват ли мостовете от 156/GT на 147? Какви са разликите между алуминиевия и железния? Кой да взема? И къде да го намеря по-тънко, щото имам спомен че като го сменяхме струваше 80лв, а сега на бърз поглед виждам двойни и тройни цени?!? Каква му е "нормалната цена" според вас? Второ - имаме едно разминаване с тенекеджията. Той иска да получи част от купе, която да завари на мястото на огънатата(от колоната на предната врата, задено с арката на шофьорската врата, заедно с колоната между двете врати, заедно с прага под вратите и целия заден калник, някъде до легена за резервната гума). Казах му да хваща един маркер и да рисува по колата от къде ще реже, да знам какво да търся. Той "няма време да се занимава да търси", аз да съм търсел. Та къде мога да намеря купета, при хора, които ще се навият да ми отрежат тази част и как да я транспортирам? В околностите не намерих, трябва да е от далече. То вярно че вече карам голяма кола, но няма да събера толкова дълга част. Куриер? И колко би струвала подобна част от купе?
Първо - знам, че няма смисъл да я поправям и ремонта ще излезе повече от нова, но има сантиментална стойност. А и ще ми е нещо като лекуване на нервите, да си имам една кола настрани да си чопля малко по малко и да си я доизкусурявам. Само дето косурите за момента са толкова огромни, че не мога да се справя...
Удара: Удара е на завой, в мен се вряза друга кола, в лявата ми част. Удара започва от предната гума(непострадала), после влиза във шофьорската врата(хлътнала с 5-10см навътре), после разрязва колоната между двете врати, след това в задна лява врата(хлътната 10-15 см навътре), след което смила задна лява гума и я откъсва с част от задния мост/амортисьор/носачи(мачкайки заден калник и броня). Опънати еърбегове на шофьорската седалка и лявата щора.
Развитието: Застрахователя си я плати щедро, очаквам и за моите увреждания да плати още по-щедро(но все още чакам). Сложих и аз някой лев, минах на бая по-висок клас кола. До последно не се отказвах от 147-цата заради сантиментални чувства. Сега ми се свиди да я дам за скрап. Идваха, гледаха, предлагаха кой по хилядарка, кой по хиляда и петстотин... не ми се дава. Няколко месеца мислех, мислех и реших да я ремонтирам. Дойде един тенекеджия, каза че нямало как да не стане, чак гаранция давал - пък ме е чувал какъв съм идиот и че ще го търся да връща парите с лихва, ако не стане. А пък и накъсях от към парите, ремонта не може да е бездънен към момента.
Проблемите към момента: Основно два. Първо - тенекеджията я иска да е на четири колела. Тръгнах да търся задни мостове и подпрях - моя изглежда е алуминиев(сменяхме го по едно време в миналото), защото не прилича на тези по моргите, те стоят по-големи и са железни. После погледнах тези на 156/GT - те изглеждат като моя, но пък моя е скъсан на две места и не знам дали са същите. Та първия въпрос към момента: пасват ли мостовете от 156/GT на 147? Какви са разликите между алуминиевия и железния? Кой да взема? И къде да го намеря по-тънко, щото имам спомен че като го сменяхме струваше 80лв, а сега на бърз поглед виждам двойни и тройни цени?!? Каква му е "нормалната цена" според вас? Второ - имаме едно разминаване с тенекеджията. Той иска да получи част от купе, която да завари на мястото на огънатата(от колоната на предната врата, задено с арката на шофьорската врата, заедно с колоната между двете врати, заедно с прага под вратите и целия заден калник, някъде до легена за резервната гума). Казах му да хваща един маркер и да рисува по колата от къде ще реже, да знам какво да търся. Той "няма време да се занимава да търси", аз да съм търсел. Та къде мога да намеря купета, при хора, които ще се навият да ми отрежат тази част и как да я транспортирам? В околностите не намерих, трябва да е от далече. То вярно че вече карам голяма кола, но няма да събера толкова дълга част. Куриер? И колко би струвала подобна част от купе?
Comment